środa, 25 lutego 2015

Melanie Marquis - "Sekrety Współczesnej Wiedźmy"

Autor: Melanie Marquis
Tytuł: Sekrety Współczesnej Wiedźmy
Wydawnictwo: Studio Astropsychologii
Data wydania: 2014
Ilość stron: 272
Ocena: 9/10

Opis:

Magia istnieje od stuleci i przez ten czas na całej naszej planecie wykształciło się wiele jej odmian. W obecnym świecie przenikania się zwyczajów i tradycji wskazane by było również korzystanie z dorobku różnych typów tej sztuki. W tym właśnie pomaga ta nieszablonowa książka, dla której nie istnieją granice czasowe, geograficzne czy kulturowe. Podczas gdy większość ezoterycznych publikacji skupia się jedynie na wąskiej postawie współczesnej, Melanie Marquis zapewnia nam fascynujący przegląd niezawodnych technik magicznych z całego świata od zarania dziejów.



Recenzja:

Mam już za sobą wiele ezoterycznych publikacji, które tematami były bliskie Sekretom Współczesnej Wiedźmy. Jedne były lepsze, inne gorsze, jednak większość posiadała dość szablonową budowę i powtarzające się informacje. Byłam wręcz przekonana, że tym razem będzie podobnie. Ot, ewentualnie pogłębię swoją wiedzą o kilka nowych ciekawostek - w końcu nie każdy autor pisze dokładnie o tym samym. I tutaj był mój błąd, bowiem Melanie Marquis kompletnie wybiła się z rutyny, czym bardzo miło mnie zaskoczyła, a wręcz zachwyciła!

Zawartość Sekretów Współczesnej Wiedźmy jest bardzo rozmaita. Przede wszystkim nie skupia się jedynie na samej magii, ale również jej historii od zarania dziejów. Autorka w bardzo ciekawy sposób przedstawia czytelnikowi techniki magiji z każdego zakątka świata, także na przykładach różnych religii. Nie brakuje tutaj również przytoczeń z różnych opowieści i podań, które - według mnie - w bardzo dobry sposób ucharakteryzowały dawne wierzenia i dawną magiję

Sekrety Współczesnej Wiedźmy ukazują również w jaki sposób (bardziej lub mniej świadomie) używamy magii każdego dnia codziennego. Tak naprawdę wystarczy zazdrosne spojrzenie lub słowa wypowiedziane w gniewie, aby rzucić czar. Oczy i słowa mają często większe znaczenie niż magiczne atrybuty i narzędzia, a autorka nie szczędzi nam tutaj wielu dających do myślenia przykładów. 

Oczywiście, książka Melanie Marquis nie skupia się jedynie na wykorzystywaniu naszego ciała. Autorka w kilku rozdziałach zawarła tudzież informacje o magii przygotowywania eliksirów, energii, więzach, identyfikacji (w rozumieniu nadawania nazw w sztukach magicznych), muzyki, przełamywania klątw, rzucania czarów, atrybutach magicznych, a nawet - drogie Panie i Panowie - magiji wabienia. Nie będę kłamać, że ostatni przytoczony przeze mnie rozdział zainteresował mnie najbardziej. :)

Inny rozdział, który równie mocno mnie zaabsorbował, dotyczył magiji grupowej. Dotychczas sądziłam, że współczesne wiedźmy działają solo, a przynajmniej na to wskazywała większość przeczytanych przeze mnie publikacji. W Sekretach Współczesnej Wiedźmy ukazanych jest wiele zalet magii grupowej (m.in. są to nowe perspektywy). Bez wątpienia taki rodzaj czarów był (i bez wątpienia wciąż jest) ważny.

Osoby rzucające zaklęcia i tkające magiję na całym świecie praktykowały magiję w grupach, żeby osiągnąć różnorakie cele, od budowania społeczności, przez zapewnienie dobrych zbiorów, po dodawanie mocy konkretnym zadaniom magicznym.

Jednakże najbardziej niesztampowymi elementami Sekretów Współczesnej Wiedźmy okazały się dla mnie kwestie do rozważenia, znajdujące się na końcu każdego z rozdziałów. Przyłożyłam do nich sporo wagi i - co ciekawe - wraz z lekturą moje odpowiedzi na wcześniejsze pytania zaczęły ulegać zmianom, postrzeganie magiji zwłaszcza.

Czym tak naprawdę jest dla Ciebie magija?

Niezależnie czy potrafisz odpowiedzieć na powyższe pytanie, czy nie, to możesz być pewny, że lektura Sekretów Współczesnej Wiedźmy całkowicie to zmieni oraz poszerzy Twoje mentalne horyzonty. Obfita bibliografia (kilkustronicowa!), zawarta na końcu książki, pozwoli uzupełnić wiedzę na wiedźmińskie tematy i kto wie? Może kiedyś spotkamy się przy wspólnym zaklęciu? 

Sekrety Współczesnej Wiedźmy polecam przede wszystkim dla osób interesujących się magią oraz próbujących swoich sił w jej aspektach. Bez wątpienia ta - na pierwszy rzut oka niepozorna - książka będzie dla Was bardzo dużą pomocą, bodaj zaspokoi Waszą ciekawość.

Tę książkę zrecenzowałam dla Was dzięki Studiu Astropsychologii. :)

2 komentarze: