czwartek, 21 listopada 2013

Iga Wiśniewska - "Nocny motyl"

Autor: Iga Wiśniewska
Tytuł: Nocny motyl
Wydawnictwo: Lucky
Data wydania: lipiec 2013
Liczba stron: 192
Ocena: 8/10

Opis:

Zaskakujący debiut.
Przejmujący obraz drogi w blasku fleszy.
Od dzieciństwa nazywali ją księżniczką. Była najpiękniejsza w całym mieście. Bogata, mądra i otoczona przyjaciółmi.
Czego jeszcze można chcieć? Ona chciała zostać modelką. Podpisała kontrakt i zobaczyła, jak naprawdę wygląda życie modelki.
Jaką cenę trzeba zapłacić, by być na szczycie i jednocześnie się na nim utrzymać?
Jak poradzić sobie w świecie, gdzie królują nocne kluby, narkotyki i moda? A może spaść na samo dno?
W tej książce marzenia ścierają się z rzeczywistością. Każda nastolatka powinna ją przeczytać, by zrozumieć, ile trzeba poświęcić, aby znaleźć się na okładkach najlepszych pism i spróbować pozostać sobą.

Recenzja:

Po książkę sięgnęłam, ponieważ polecono mi ją. Wprawdzie książki tego rodzaju to zupełnie nie moja bajka, ale postanowiłam się skusić, co zaowocowało moim późniejszym zachwytem. 

"Nocny motyl" to opowieść o dziewczynie, którą od dziecka nazywano "księżniczką". Była oczkiem w głowie ojca i wzorem do naśladowania dla znajomych. Miała bogatych rodziców i brata, który podziwiał ją za wszystko. Swoją urodą zachwycała wszystkich dookoła. Pewnego dnia sielankę przerwała śmierć ojca. I tu zaczęły się schody. Pustka, którą to wydarzenie zrodziło, kazała jej szukać czegoś czym mogłaby ją zapełnić. W dziewczynie odżyło marzenie z dzieciństwa - chciała zostać rozpoznawalną modelką.

Książka porusza problem podejmowania życiowych decyzji i konsekwencji za nimi idących. W każdym calu jest przemyślana, a historia głównej bohaterki jest ukazana z niebywałym realizmem, jakby autorka przywdziała skórę stworzonej postaci i opowiadała na bieżąco. Jej historia pokazuje, jak wiele można stracić w pogoni za marzeniem. Dziewczyna zapragnęła zostać modelką i tak też się stało, ale ceną jaką za to poniosła, było jej zdrowie psychiczne oraz po części fizyczne. Okazuje się, że wcale nie tak łatwo jest się wyplątać ze świata narkotyków i nocnych klubów, wcale nie tak łatwo jest się odbić od dna i zacząć życie od początku.

Myślę, że "Nocny motyl" to książka, którą powinna czytać każda zagubiona w "nowym świecie" nastolatka, ale nie tylko. Jest napisana językiem zrozumiałym dla każdego. Gdy się ją zacznie czytać, ciężko się od niej oderwać. Powinni po nią sięgnąć także rodzice, którzy również borykają się z problemami swoich pociech. Książka jest przestrogą, aby nie robić niczego zbyt szybko i pochopnie. Mówi, że ważne jest, by mieć przy sobie rodzinę i prawdziwych przyjaciół, aby w czarnej godzinie mieć się na kim wesprzeć. Warto przeczytać tę książkę i wejść z główną bohaterką w jej świat.

Autorką książki jest Iga - jedna z naszych nowych recenzentek! :)
A recenzję napisała Ada, ostatni członek załogi :))

8 komentarzy:

  1. Również według mnie książkę jak najbardziej warto przeczytać. Czytałam i polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa książka i jakże miło musi wam być,że autorka należy do grona waszej grupy :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że prezentuję ta grupę osób, które powoli wkraczają w dorosłe życie, ale książkę z chęcią bym przeczytała. Zaciekawiłyście mnie dziewczyny :))

    Everyday Book

    OdpowiedzUsuń
  4. Wydaje mi się że to taka niezwykle realna książka, i zderzenie rzeczywistości z marzeniami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam pytanie czy ta ksiazka jest oparta na faktach Igi?;d

    OdpowiedzUsuń
  6. Naprawde ja polecam ona jest doskonała;) naprawde przeczytałam ją jednym tchem a na koncu az sie poplakałam bo mimo wszystkiego tych wzlotow i upadkow nie zapomniala o swoim ukochanym Tacie, ktorego odiwedzila na koncu w jego roznice smierci..:)

    OdpowiedzUsuń